7-Eleven: Bagaimana ia bermula

7-eleven: bagaimana ia bermula

7-Eleven adalah kedai serbaneka yang telah menjadi destinasi popular bagi ramai orang. Tetapi adakah anda pernah tertanya-tanya bagaimana semuanya bermula?

7-Eleven mempunyai sejarah yang panjang dan menarik, dan dalam artikel ini, kami akan berkongsi sedikit sebanyak bagaimana ia bermula dan bagaimana ia menjadi jenama yang ikonik sehingga ke hari ini. Jadi jika anda pernah tertanya-tanya tentang sejarah 7-Eleven, dan bagaimana ia bermula, anda telah datang ke tempat yang betul!

7-Eleven; Tempat di mana kita boleh membeli semua keperluan harian kita, dari makanan ringan dan minuman untuk minuman tenaga dan minuman ringan, belum lagi ais krim, kerana siapa yang tidak suka ais krim kan?

Semua kemudahan ini boleh dibeli 24/7 di kedai serbaneka 7-Eleven! Tetapi adakah anda tahu bagaimana semuanya bermula?

Sejarah Ringkas


Sejarah ringkas 7-eleven

Semuanya bermula pada tahun 1927 di Dallas, Texas, ketika Joe C. Thompson membuka kedai pertama - sebuah kedai runcit kecil yang menjual barang-barang harian. Dia bahkan tidak meletakkan nama yang menarik. Dia hanya memanggilnya "kedai tote'm" yang benar -benar tidak begitu menarik!

7-Eleven Tercipta!


Tote'm 7-eleven tercipta

Pada tahun 1946, kedai itu dijenamakan semula namanya menjadi 7-Eleven untuk menandakan bahawa kedai itu dibuka dari pukul 7 pagi hingga 11 malam dan menawarkan pelanggan lebih banyak pilihan untuk kemudahan. Pada ketika ini, 7-Eleven memulakan perniagaan ke kedai runcit yang penuh dengan hanya makanan dan minuman.

Slurpee Diperkenalkan


Slurpee diperkenalkan di 7-eleven

Pada tahun 1952, 7-Eleven membuat sejarah apabila ia memperkenalkan Slurpee, minuman ais yang masih popular hingga ke hari ini. Syarikat itu juga menjual petrol, jadi ia bukan lagi kedai runcit, tetapi stesen minyak!

Penentu Kejayaan


Penentu kejayaan 7-eleven

Kejayaan 7-Eleven sebagai kedai serbaneka dan stesen minyak terus berkembang, dan pada tahun 1963 syarikat itu dibuka 24jam 7 hari seminggu kepada orang ramai. Pada masa itu, 7-Eleven tidak lagi hanya menjual makanan ringan makanan ringan dan minuman, tetapi juga menawarkan keperluan harian yang lain seperti barangan runcit dan minuman, ais krim, minuman tenaga dan minuman ringan.

7 Eleven di Malaysia


7 eleven di malaysia

Sejak kedai 7-Eleven pertama dibuka di Malaysia pada tahun 1984, rantaian kedai serbaneka telah menjadi salah satu kedai makanan segera yang paling popular untuk keperluan sehari-hari. Hari ini, 7-Eleven boleh didapati di lebih daripada 2,100 lokasi di seluruh negara, termasuk stesen minyak dan kedai-kedai 7-Eleven itu sendiri!

Nasi lemak dan teh boba 7-eleven

Dalam 7-Eleven di Malaysia, anda akan menemui pelbagai pilihan makanan ringan dan minuman, termasuk minuman tenaga, minuman ringan dan juga ais krim.

Rantaian ini juga menawarkan makanan dan minuman tradisional Malaysia, seperti teh tarik, murtabak, nasi lemak dan bermacam lagi. Di samping itu, 7-Eleven juga menyediakan semua jenis keperluan harian seperti peralatan mandi, akhbar dan buku. Pendek kata semua ada di 7-Eleven!

Dibuka sepanjang masa, 7-Eleven telah menjadi pilihan no 1 di Malaysia.

Bagi orang yang mencari perhentian cepat dan pantas untuk makanan ringan dan minuman atau keperluan harian, 7-Eleven telah menjadi pilihan membeli-belah.

Dengan pelbagai pilihan makanan dan minuman, 7-Eleven adalah tempat yang sempurna untuk mencari semua yang anda perlukan, pada bila-bila masa siang atau malam.

Kesimpulan


7-eleven di malaysia

Kejayaan 7-Eleven sebahagian besarnya disebabkan oleh keupayaannya untuk menyesuaikan diri dengan keperluan tempatan sambil tetap berpegang pada konsep terasnya.

Dengan dibuka 24 jam sehari, 7 hari seminggu, menawarkan produk berkualiti tinggi dan mengekalkan harga yang kompetitif, syarikat itu dapat menarik pangkalan pelanggan yang setia di seluruh dunia.

Di samping itu, tumpuan kepada pembangunan francais telah membolehkan syarikat itu mengembangkan jangkauannya lebih jauh lagi.

Dengan menawarkan pelanggannya pelbagai pilihan makanan dan minuman, serta keperluan harian, syarikat itu telah mengukuhkan statusnya sebagai salah satu kedai serbaneka yang paling popular di dunia!
shiera

Seorang yang baik hati, peramah dan cute :D Sangat suka menulis dan membaca.

*

Catat Ulasan (0)
Terbaru Lebih lama