Bigfoot dikesan dalam Google Earth?

Bigfoot dikesan dalam google earth?

Dalam dunia konspirasi, teori tentang kewujudan makhluk ghaib seperti Bigfoot atau Sasquatch tidak asing lagi. Namun, baru-baru ini ada seorang ahli teori konspirasi yang mendakwa bahawa dia telah menemui kesan Bigfoot yang besar dalam Google Earth.

Menurut ahli teori konspirasi ini, dia telah menemui kesan yang dipercayai sebagai Bigfoot dalam satu lokasi di hutan di Kanada. Kesan itu dikatakan mempunyai saiz yang sangat besar, sekitar 7.5 kaki tinggi.

Kelibat bigfoot di hutan canada

Walaupun kesan itu memang kelihatan seperti makhluk yang besar dan berkepala bulat, masih belum dapat dikatakan dengan pasti sama ada ia sebenarnya adalah Bigfoot atau hanya kebetulan sahaja.

Beberapa pakar mengatakan bahawa kesan itu mungkin hanyalah sebuah kebetulan semata-mata, kerana ia kelihatan sangat mirip dengan batu atau kayu yang berbentuk seperti makhluk itu.

Kelibat bigfoot di hutan canada-zoom

Walaubagaimanapun, ahli teori konspirasi yang mendakwa menemui kesan itu tetap yakin bahawa ia adalah Bigfoot. Dia juga menambah bahawa dia telah menemui beberapa kesan lain yang dipercayai sebagai Bigfoot di lokasi yang berbeza dalam Google Earth.

Apakah Bigfoot ini benar wujud?


Apakah bigfoot ini benar wujud

Sementara teori tentang kewujudan Bigfoot atau Sasquatch masih belum dapat dibuktikan dengan pasti, ia tetap menjadi salah satu daripada topik yang hangat dibincangkan dalam kalangan ahli teori konspirasi. Namun, adakah benar-benar ada kewujudan Bigfoot atau hanyalah sekadar manipulasi gambar?

Pertama sekali, kita perlu mengetahui bahawa Google Earth adalah aplikasi yang menyediakan gambar satelit dunia yang diperolehi daripada pelbagai sumber. Ia bukanlah satu-satunya sumber gambar yang boleh diperolehi dan digunakan untuk tujuan penyelidikan.

Kedua, perlu diingat bahawa gambar satelit yang diperolehi melalui aplikasi seperti Google Earth boleh dipalsukan atau diedit oleh sesiapa sahaja.

Ketiga, perlu diingat bahawa tidak semua makhluk yang dijumpai dalam gambar satelit adalah makhluk sebenar. Ada kemungkinan ia adalah objek yang dipalsukan atau objek yang diperolehi daripada sumber lain.

Oleh itu, adalah penting untuk menyelidik sumber gambar tersebut dan mengesahkan keasliannya sebelum menganggap ia sebagai bukti kewujudan Bigfoot.

Kewujudan bigfoot mitos atau realiti

Sebagai penutup, walaupun kita tidak dapat mengesahkan kewujudannya dengan sahih, kita harus tetap berwaspada dan tidak mudah percaya dengan setiap dakwaan yang tidak sahih. Kita harus sentiasa berhati-hati dan kritis dalam menerima sebarang dakwaan atau teori tanpa bukti yang sahih dan boleh dipercayai.
Admin

Telah mula menulis sejak 2011 tapi terbantut ditengah jalan. Kini kembali menulis lagi untuk berkongsi maklumat menarik dan terkini dalam dunia blogging, tips, infosihat, informasi menarik dan bermacam lagi. Stay Tuned!

*

Catat Ulasan (0)
Terbaru Lebih lama